Nye trender innen e-post markedsføring
mai 14, 2007
Det er på tide å utnytte e-postens fulle potensial! Jeanniey Mullen i Clickz har lagt mere til tre nye trender innen e-post markedsføring som jeg synes er svært interessante. Det er også artig å se at vi i firmaet jeg jobber for allerede er i gang med trend 1 og 3:
Trend 1: E-post gir dobbel uttelling
Bruker du e-post kun for å tiltrekke nye kunder eller bevare eksisterende? Da tenker du for smalt. Vurder å bruke e-post til å kommunisere med potensielle arbeidstakere eller andre interessenter.
Trend2 : Innboks-ikoner øker åpnings- og responsraten
Mange mottakere av e-post går glipp av dine beskjeder. Noen sletter dem ved uhell, ser på dem som spam. Løsningen kan være et godkjenningsstempel i form av et ikon som vises ved siden av senders e-post adresse eller i emnefeltet. Studier har vist at dette i enkelte tilfeller har økt klikkraten med 20-30 prosent. GoodmailSystems er en aktør som tilbyr slike tjenester.
Trend 3: Rikholdig media
Selv om video i e-post ikke er helt nytt har det ikke kommet helt til sin rett før nå. Flaskehalsen pleide å være hastigheten på mottakers internettforbindelse. Nå har de fleste bredbånd, og video er ingen problem lenger. I tillegg er video populært. Studier viser at klikk- og åpningsraten er 3-10 ganger høyere for denne typen e-post sammenlignet med statisk e-post.
Skrevet av admin 5/14/2007
Etiketter: dialogmarkedsføring, direktemarkedsføring, e-post markedsføring, trender
Klikkrate varierer veldig, mellom 5 og 15 %. Skal prøve meg på GoodmailSystems... se om det gjør noen forskjell. FOr meg spiller det nesten ingen rolle hva utsendelsen koster så lenge klikkrate er høy.