E-post marketing går forbi DM
august 22, 2007
E-post markedsføring går forbi DM i Storbritannia for første gang skriver MarketingVOX: The Voice of Online Marketing.
Undersøkelser viser at selv om britiske bedrifter bruker mer penger på direkte markedsføring per post, har volumet sunket. Dette fordi de har blitt flinkere på å nå målgruppene sine og å bruke flere kanaler i kampanjene sine.
I samme stund eksploderer e-post volumet. Det har økt med hele 52 prosent fra forrige år! E-post levering (det vil si at e-posten kommer fram til mottaker) har også bedret seg. I fjor kom 6 prosent av e-posten i retur, mot 2 prosent i år.
Rapporten spurte også respondentene om hva som er viktigst for å få en vellykket e-post kampanje. Her er svarene:
- 42 prosent: Riktig målgruppe
- 33 prosent: Riktig produkt
- 25 prosent: Det kreative elementet
Skrevet av admin 8/22/2007
Etiketter: dialogmarkedsføring, direktemarkedsføring, e-post markedsføring, trender
1 Comment:
-
- Anonym said...
22. august 2007 kl. 09:32For all del, bedrifter som vil bli hengt ut som spammere må gjerne sende meg "e-post markedsføring". Det er kanskje lurt å vurdere oddsen for at noen med voldsomme hvit-hatt SEO-talenter får spammen deres og hva konsekvensen av å ha en side som informerer om at denne bedriften spammer når man søker på firmanavnet og/eller produktene deres før man starter en "e-post kampanje".