o Markedsføring på den Digitale Motorvei: E-post marketing går forbi DM


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



E-post marketing går forbi DM

E-post markedsføring går forbi DM i Storbritannia for første gang skriver MarketingVOX: The Voice of Online Marketing.

Undersøkelser viser at selv om britiske bedrifter bruker mer penger på direkte markedsføring per post, har volumet sunket. Dette fordi de har blitt flinkere på å nå målgruppene sine og å bruke flere kanaler i kampanjene sine.

I samme stund eksploderer e-post volumet. Det har økt med hele 52 prosent fra forrige år! E-post levering (det vil si at e-posten kommer fram til mottaker) har også bedret seg. I fjor kom 6 prosent av e-posten i retur, mot 2 prosent i år.

Rapporten spurte også respondentene om hva som er viktigst for å få en vellykket e-post kampanje. Her er svarene:

  • 42 prosent: Riktig målgruppe
  • 33 prosent: Riktig produkt
  • 25 prosent: Det kreative elementet

Skrevet av admin 8/22/2007  

1 Comment:

  1. Anonym said...
    For all del, bedrifter som vil bli hengt ut som spammere må gjerne sende meg "e-post markedsføring". Det er kanskje lurt å vurdere oddsen for at noen med voldsomme hvit-hatt SEO-talenter får spammen deres og hva konsekvensen av å ha en side som informerer om at denne bedriften spammer når man søker på firmanavnet og/eller produktene deres før man starter en "e-post kampanje".

Post a Comment