o Markedsføring på den Digitale Motorvei: E-post = merkevarebygging


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



E-post = merkevarebygging

I artikkelen "E-mails Branding Influence" skriver Jeanne Mullen følgende (jeg tok meg friheten å oversette det):


Du er kanskje ikke klar over det, men e-posten din er mer virkningsfull enn du tror. Ny forskning indikerer at sender og emnefeltet alene skaper en merkevare-relatert respons, uten at e-posten blir åpnet. Noen ganger er det bra, andre ganger ikke så bra. Men en ting er sikkert: når mottakere leser sender og emnefeltet, vil de foreta en eller annen type respons.
Med dette i mente blir din e-post markedsføring mer verdifull enn du kanskje først trodde. Det er klart at klikkraten og konverteringsraten er viktige parametre for å måle suksess, men uansett om din e-post blir åpnet eller lest vil mottaker bli eksponert for det budskapet du formidler gjennom emnefeltet og gjennom din identitet som avsender.

E-post har en merkevarebyggende effekt, bare du håndterer det riktig. Gjør det enkelt å melde seg av nyhetsbrevet ditt, eller hva enn du sender ut, ellers vil andelen av "slettere" øke på listen din. De sletter e-posten din hver gang de får den, og irriterer seg hver gang. Da er responsen på din merkevare negativ, og det må du unngå.

Skrevet av admin 7/03/2007  

0 Kommentarer:

Post a Comment