o Markedsføring på den Digitale Motorvei: Tekst i e-post markedsføring: husk å kutte linjene


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



Tekst i e-post markedsføring: husk å kutte linjene

Tekst er et trygt format for e-post markedsføring. Mens html kan se temmelig rart ut når den kommer fram til leseren, er tekst stort sett leselig og greit. Bob Bly's nyhetsbrev om teksforfatting er en av mine favoritter, og det kommer i tekstformat. Helt genialt!

Men, når du sender tekst e-post må du huske på å formatere riktig. Først og fremst tenker jeg på linjelengde. Antall tegn per linje bør ikke være særlig mer enn 60 tegn (mellomrom inkludert). Dette fordi enkelte e-post lesere kutter setningene dine etter så og så mange tegn. Dersom du kjører 60, skulle du være trygg.

Jeg pleier å skrive e-post meldingen i WORD, for der er det en genial tellefunksjon helt nede under selve vinduet med tekst, som sier hvor mange tegn du har brukt på linjen du skriver på. Jeg skriver linjen helt ut til 60, og kutter den deretter ved å trykke ENTER.

Skrevet av admin 4/03/2007  

0 Kommentarer:

Post a Comment