Formatering og e-post (del 1)
april 10, 2007
Bruker du e-post i din marketing mix? Hvilket format sender du ut e-posten i?
Jeg har i det siste stilt meg dette spørsmålet: "Hvilket format funker best?"
Skal jeg...
1) bruke html direkte i e-posten når jeg sender ut nyhetsbrevet?
2) sende en vanlig tekst e-post med en link til nyhetsbrevet?
3) sende nyhetsbrevet som vanlig tekst?
I en serie i tre deler vil jeg ta for meg hver av disse alternativene, og trekke fram noen klare fordeler og ulemper.
Vi begynner med den første, html.
1) HTML
Beskrivelse:
HTML står for Hyper Text Markup Language. Når du bruker html i e-posten, vil mottakeren se e-posten som en hvilken som helst side på internett. Den er klikkbar, kan ha levende bilder, video osv. Mange sverger til html fordi det ser best ut og er lett å måle. Du får pushet logoen din med en gang og det hele ser ganske proft ut dersom det virker.
Fordeler:
Mottakeren slipper å klikke på en link for å se nyhetsbrevet. På grunn av dette vil flere bli eksponert for nyhetsbrevets forside. Det vil være lett å måle hvor mange som har åpnet e-posten.
Ulemper:
Html kan se rart ut i enkelte e-post lesere og bli helt uleselig. Enkelte systemer kan stoppe html fordi det ser ut som spam. Statistikken på sidevisninger for nyhetsbrevets forside vil være høyere enn faktisk antall lesere.
I neste post vil jeg ta for meg tekst + link.
Skrevet av admin 4/10/2007
Etiketter: dialogmarkedsføring, e-post markedsføring
1 Comment:
-
- Anonym said...
10. april 2007 kl. 18:27Det beste er egentlig å lage et bilde av hele nyhetsbrevet, og legge dette inn i eposten med HTML. Da slipper i alle fall jeg å motta søppelet. :D