o Markedsføring på den Digitale Motorvei: Formatering og e-post (del 1)


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



Formatering og e-post (del 1)

Bruker du e-post i din marketing mix? Hvilket format sender du ut e-posten i?

Jeg har i det siste stilt meg dette spørsmålet: "Hvilket format funker best?"

Skal jeg...

1) bruke html direkte i e-posten når jeg sender ut nyhetsbrevet?
2) sende en vanlig tekst e-post med en link til nyhetsbrevet?
3) sende nyhetsbrevet som vanlig tekst?

I en serie i tre deler vil jeg ta for meg hver av disse alternativene, og trekke fram noen klare fordeler og ulemper.

Vi begynner med den første, html.

1) HTML

Beskrivelse:
HTML står for Hyper Text Markup Language. Når du bruker html i e-posten, vil mottakeren se e-posten som en hvilken som helst side på internett. Den er klikkbar, kan ha levende bilder, video osv. Mange sverger til html fordi det ser best ut og er lett å måle. Du får pushet logoen din med en gang og det hele ser ganske proft ut dersom det virker.

Fordeler:
Mottakeren slipper å klikke på en link for å se nyhetsbrevet. På grunn av dette vil flere bli eksponert for nyhetsbrevets forside. Det vil være lett å måle hvor mange som har åpnet e-posten.

Ulemper:
Html kan se rart ut i enkelte e-post lesere og bli helt uleselig. Enkelte systemer kan stoppe html fordi det ser ut som spam. Statistikken på sidevisninger for nyhetsbrevets forside vil være høyere enn faktisk antall lesere.

I neste post vil jeg ta for meg tekst + link.

Skrevet av admin 4/10/2007  

1 Comment:

  1. Anonym said...
    Det beste er egentlig å lage et bilde av hele nyhetsbrevet, og legge dette inn i eposten med HTML. Da slipper i alle fall jeg å motta søppelet. :D

Post a Comment