o Markedsføring på den Digitale Motorvei: Intensjonsøkonomien - hva er det?


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



Intensjonsøkonomien - hva er det?

Begrepet "Intention Economy" ble spredt av Doc Searls, og er ganske nytt for meg. Det beslektede begrepet "Attention Economy" handler om at leverandører leter etter kunder, og bruker reklame for å skape oppmerksomhet. "Intention Economy", eller "intensjonsøkonomien" handler om at kundene leter etter leverandørene. Kul tanke, men det er jo realiteten med Web 2.0. La meg sitere Doc:

"Intensjonsøkonomien vokser omkring kjøpere, ikke selgere. Den drar nytte av det enkle faktum at kjøpere er den første kilden til penger, og at de kommer helt klare. Du trenger ikke reklame for å lage dem. Intensjonsøkonomien handler om markeder, ikke markedsføring. Du trenger ikke markedsføring for å lage
intensjonsmarkeder..."

Gerry McGovern skriver også om intensjonsøkonomien, om maktskiftet fra organisasjoner til forbrukere, og gir en rekke eksempler på nettsteder som allerede gjør nytte av intensjonsøkonomien. Spennende!

Skrevet av admin 4/02/2007  

0 Kommentarer:

Post a Comment