o Markedsføring på den Digitale Motorvei: Merkevarebygging blir viktigere


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



Merkevarebygging blir viktigere

Leste en post av Bob Bly i dag - han sier han frykter "content pollution" mer enn global oppvarming og drivhusgasser. Jeg er vel mer enig med Al Gore der, men ser poenget hans. Overfloden av innhold er et problem.

For å illustrere denne "innholdsforurensingen" tar Bly frem noen tall: 200 000 bøker blir gitt ut hvert år. Det er 4000 bøker i uken, eller 800 bøker hver ukedag. Sleng på x millioner nettsteder, blogger og sosiale nettverkssteder.

Bly's poeng er at merkevarebygging (branding) vil være svært viktig fremover. Fordi nettet bugner over av gratis informasjon (med "fakta" som stadig motsier hverandre) vil det være nødvendig å ha egenskapen til å skille rett fra galt. Folk vil stole mer på etablerte merkevarer som uttaler seg om sine fagfelt og ekspertiseområder.

Skrevet av admin 3/29/2007  

0 Kommentarer:

Post a Comment