o Markedsføring på den Digitale Motorvei: Nye trender innen e-post markedsføring


Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About



Nye trender innen e-post markedsføring

Det er på tide å utnytte e-postens fulle potensial! Jeanniey Mullen i Clickz har lagt mere til tre nye trender innen e-post markedsføring som jeg synes er svært interessante. Det er også artig å se at vi i firmaet jeg jobber for allerede er i gang med trend 1 og 3:

Trend 1: E-post gir dobbel uttelling

Bruker du e-post kun for å tiltrekke nye kunder eller bevare eksisterende? Da tenker du for smalt. Vurder å bruke e-post til å kommunisere med potensielle arbeidstakere eller andre interessenter.

Trend2 : Innboks-ikoner øker åpnings- og responsraten

Mange mottakere av e-post går glipp av dine beskjeder. Noen sletter dem ved uhell, ser på dem som spam. Løsningen kan være et godkjenningsstempel i form av et ikon som vises ved siden av senders e-post adresse eller i emnefeltet. Studier har vist at dette i enkelte tilfeller har økt klikkraten med 20-30 prosent. GoodmailSystems er en aktør som tilbyr slike tjenester.

Trend 3: Rikholdig media

Selv om video i e-post ikke er helt nytt har det ikke kommet helt til sin rett før nå. Flaskehalsen pleide å være hastigheten på mottakers internettforbindelse. Nå har de fleste bredbånd, og video er ingen problem lenger. I tillegg er video populært. Studier viser at klikk- og åpningsraten er 3-10 ganger høyere for denne typen e-post sammenlignet med statisk e-post.

Skrevet av admin 5/14/2007  

1 Comment:

  1. Anonym said...
    Jeg har ikke hørt om GoodmailSystems før, men har vært borti andre, for eksempel Mailchimp og Easymail. Selv bruker jeg epostlister fra Anomark.com kombinert med utsendelse fra Mailchimp.

    Klikkrate varierer veldig, mellom 5 og 15 %. Skal prøve meg på GoodmailSystems... se om det gjør noen forskjell. FOr meg spiller det nesten ingen rolle hva utsendelsen koster så lenge klikkrate er høy.

Post a Comment